Sunday, March 27, 2011

sabah part 1

mac 2011..

Di 1 pagi yang aman.. Munis datang membawa 1 perkhabaran.. Ada perutusan daripada INTENGAH. Ada bengkel pasal KIK la pulak..huhu bengkel..bengkel..bengkel.. Tapi tetibe mata I bulat uols.. mahu nye x bulat.. bengkel tu diadakan di SABAH. wow wii jui juice!!! I rasa nak melompat-lompat time tu.. hehe tapi nasib baik terkawal lagi.. ^_^

lalalala gembiranya hatiku.. Akhirnya dapat gak I mencapai impian mahu menjejakkan kaki ke sabah setelah beberapa kali merancang tak jadi-jadi. Bak kata kawan I yang sorg tu "dah 66 kali kau rancang mau pergi bah. Akhirnya dapat jugak". sian tak bunyi nya tu.. huhu nak wat camne kan.. masa tu belum ada rezeki. ada je halangan yang dok melintang ditengah, tepi, depan jalan..

ok-ok mari kita bercerita pasal rentetan peristiwa sebelum pemergian kami. I dan munis dipertanggungjawabkan untuk mencari 2 orang pegawai yang ber"kakilebar" untuk menghadiri bengkel TOT (Training of Trainers) sebab kat INTAN Sabah tu ade 2 bengkel. 1 untuk penyelaras (I ngan Munis) dan 1 lagi untuk TOT (siapalah yang ber'kakilebar' tu ye?).

Setelah discanning, ditemubual dan diangkat untuk pertimbangan dan kelulusan pihak atasan akhirnya dgn ini mengumumkan insan yng bertuah mengikut kami ialah cik Zaliz-zaliz dan cik zai (big clap 4 them) tahniah tahniah uols ^_^

22 Mac 2011..

I, Munis, cik zaliz-zaliz dan cik zai memulakan perjalanan dan perjuangan menuju ke negeri di bawah bayu dengan berbekalkan kepercayaan dan memikul amanat kerajaan negeri..ceh ayat tak menahan..tapi huhu bunyi macam besar je tanggungjawabnye ye..huhu adeh

Sampai di KLIA dlm kol 11 pagi. flight kami kol 12pm. mase dok melilau cari kaunter tetibe mata weols terpaku pada sistem paparan. flight ke KK delayed 1 jam. WHAT 1 JAM??? huhu lama giler. apa yg perlu dilakukan ni? penantian 1 penyiksaan uols!!

adakah bilangan beg-beg ini akan kekal atau bertambah?sama-sama kita nantikan...


muka-muka excited nak gi KK..hehe


yeay yeay dah sampai. yok kita bergerak anak-anak ummi ^_^


kami disajikan dengan juraian-juraian hujan disepanjang perjalanan KL-KK dan Hujan jugak menyambut ketibaan kami di KKIA. huhu bila hujan2 ni cam sedih je kan.. (tetiba..adeh)




Bila dah sampai kat KKIA kne lak tggu peserta bengkel dari negeri lain.. ni la bus yg menjemput kami di KKIA


huhu lama giler weols tggu.. sekali flight yg kami tggu x landing kat KK tapi ke labuan.. hujan masih lagi mencurah-curah.. hujan gak membuatkan jalan jem teruk. weols stuck bape jam dlm jem yang teruk sbb banjir.. letih sgt2 + lapar.. betullah kata org PENANTIAN 1 PENYIKSAAN uols..banyak pahala weols hari ni.. sbb dok bersabar je.. Alhamdulillah akhirnya dalam kol 8.30 mlm kami selamat sampai di INTAN Sabah. (nak zzzzz)

bersambung part 2 ye..

No comments:

Post a Comment