Sunday, March 6, 2011

ADAKAH KEKASIH UOLS SEPERTI INI? BERSYUKURLAH...

1] Orang yang mencintai uols tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai uols. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada uols satu-satunya.

2] Walaupun uols sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting uols bahagia dan uols tetap menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai uols selalu menerima uols seadanya, di hati dan matanya uols selalu yang tercantik / terkacak walaupun mungkin uols merasa berat badan uols sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai uols selalu ingin tahu tentang apa saja yang uols lalui sepanjang hari dan dia ingin tahu semua kegiatan uols.

5] Orang yang mencintai uols akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun uols tidak membalas SMSnya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika uols menyambut hari ulangtahun dan uols tidak mengundangnya ke majlis yang uols adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai uols akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama uols, bahkan mungkin kejadian yang uols sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersama uols itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai uols selalu mengingati setiap kata-kata yang uols ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang uols sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata tu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang uols tuturkan padanya?, dan akhirnya uols musnahkan? pasti uols lupa, tetapi bukan orang yang mencintai uols.

9] Orang yang mencintai uols akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran uols, bahkan mungkin meminjam CD milik uols, kerana dia ingin tahu apa kegemaran uols, kesukaan uols akan jadi kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan uols, tapi akhirnya dia berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu uols mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan uols - kerana dia bimbangkan tentang uols, ambil berat tentang uols.

11] Jika uols mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada uols.

12] Orang yang mencintai uols akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat uols itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai uols akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan uols, sehingga uols menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana uols telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai uols selalu ingin berada dekat dengan uols dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan uols.

15] Jika suatu saat uols harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar uols berwaspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada uols. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan uols, pernah dengar ‘jauh di mata, jauh di hati?'

16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai uols sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon uols 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan uols di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan uols.

18] Orang yang mencintai uols kadang-kadang merindukan uols dan melakukan hal-hal yang membuat uols pening kepala. Namun ketika uols mengatakan tindakannya itu membuat uols terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19] Jika uols memintanya untuk mengajari sesuatu maka dia akan lakukan dgn sabar walaupun uols mungkin orang yang terbodoh di dunia! bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu uols. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan uols walau sesukar mana permintaan itu.

20] Kalau uols melihat handphonenya maka nama uols akan menghiasi sebahagian besar INBOXnya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari uols walaupun uols kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat uols di tempat khas dan segala pemberian uols menjadi benda-benda berharga buatnya.

21] Dan jika uols cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan uols, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22] Jika suatu saat uols merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu uols kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu uols.

23] Orang yang begitu mencintai uols, tidak pernah memaksa uols memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu uols terbeban dengan karenahnya. saat uols pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan uols, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

* Pernah adakah orang yang berbuat macam tu pada uols?? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut… uols akan menyesal!!

-mychocochoki-

5 comments:

  1. sume takde.. amacam??? cinta palsu

    ReplyDelete
  2. x mungkin xde...mesti ade kena tempias sikit2 la..huhu melainkan org tu memang xde perasaan langsung..huhu sabar je la yek..

    ReplyDelete