Thursday, November 24, 2011

BENARKAH WANITA BUJANG LEBIH BERMINAT DENGAN SUAMI ORANG??

BENARKAH WANITA BUJANG SEKARANG LEBIH CENDERUNG MEMILIH BERPACARAN DENGAN LELAKI YANG SUDAH BERKAHWIN BERBANDING LELAKI BUJANG?

Betol ke? Wah panas tajuk entry ni..

Sebenarnya entry ni tercetus daripada hasil perbincangan I dgn si X. Termangu jugak lah I bila diajukan soalan berkaitan isu ni. Si X bertanya kenapa wanita bujang suka mendekati suami orang? Sedangkan wanita itu tahu lelaki tersebut telah berkahwin dan tidak pernah merahsiakan status dia sebagai suami orang dan mempunyai anak.

Apa relevannya memilih untuk mengadakan hubungan atau orang kita selalu sebut ‘scandal’ dengan suami orang sedangkan masing-masing tahu hubungan itu tidak ke mana?

Bertubi-tubi soalan yang singgah di telinga I. panasssss…

I cuma tersenyum je bila dengar si X ni membebel. Soalan pertama I kat si X ni adakah wanita bujang tu wanita berkerjaya? terus Si X mengiyakan soalan I.

Dang!!! wow agak terasa pedas dan panas dengan isu ni sebab I sendiri adalah wanita bujang yang berkerjaya. Walaupun kecenderungan I bukan dalam kategori tersebut tapi ia umpama cubit peha kanan peha kiri terasa sakitnya juga.

Memang tak dinafikan fenomena wanita bujang sekarang terutama yang berkerjaya lebih cenderung memilih untuk menjalinkan hubungan dengan suami orang atau lebih tepat lelaki berusia.

Sebelum I mengutarakan pandangan dan pendapat I, terlebih dahulu I memohon maaf kepada lelaki bujang atau pada sesiapa sahaja. Ini tiada kaitan antara yang hidup atau yang telah meninggal dunia. Niat I cuma mahu berkongsi bukan berniat untuk memalukan atau niat yang tidak baik.

Kalau diikutkan banyak faktor-faktor yang mempengaruhi kecenderungan wanita bujang dan berkerjaya ni untuk memilih pasangan. Ia boleh jadi faktor dalaman (pengalaman) atau sebagainya.

Bukan bermaksud tiada atau sudah pupus lelaki bujang di luar sana. Faktor Persekitaran juga memainkan peranan. Sebagai contoh pada zaman sekarang ni berapa peratus wanita yang mempunyai kerjaya? Boleh dikatakan seiring sejalan kan dengan kaum lelaki.. Bila I baca kajian-kajian yang telah dijalankan dan membuat sikit research memang diakui kebenarannya.

Kesimpulannya antara sebab-sebab suami orang menjadi pilihan wanita bujang terutama wanita yang berkerjaya adalah kerana:

1. BERPENAMPILAN KEMAS DAN MENARIK.

2. PANDAI MENGHARGAI WANITA, MENGAMBIL BERAT & ROMANTIK.

3. MEMPUNYAI PENDAPATAN YANG STABIL DAN BERKERJAYA.

4. LEBIH MATANG DALAM MENGUTARAKAN PENDAPAT, PANDANGAN TERUTAMA DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN DAN TINDAKAN.

5. LEBIH BERTANGGUNGJAWAB DAN BOLEH DIPERCAYAI.

6. LEBIH BERSIKAP PEMURAH DAN TIDAK BERKIRA DALAM APA JUA ASPEK.(ni adalah subjektif)

U'ols ini cuma pendapat dan pandangan melalui pembacaan dan pemahaman I yang tak seberapa ni. Mungkin ada di antara nya adalah salah. Apa-apa pun ia adalah pilihan individu itu sendiri.. Tak semua wanita bujang terutama yang berkerjaya (ehem-ehem) memilih lelaki yang dah berkahwin.. Tepuk dada tanya selera..

Wallahu'alam

No comments:

Post a Comment