Tuesday, May 10, 2011

apa tujuan blog?

kadang-kadang I terpikir gak apa tujuannya blog ni? apa tujuan orang dok berblog ni?

Cik A kata dia ada blog untuk buat business. emm bagus gak. mungkin dia rasa blog ni 1 platform untuk dia perkembangkan business di alam maya.

Cik B kata lak..blog ni tempat dia kongsikan barang-barang rare yang dia ada. memang I tengok berlambak baju, kasut, barang-barang yang pelik kat blog dia. I nak jadi follower pun macam seram..hehe sori Cik B -_-

Cik C lak kata..blog tempat dia berpuitis. hasil-hasil nukilan dia dicurahkan dan dipamerkan di dalam blog. emm tak takut kena ciplak ke Cik C?

Cik A, Cik B dan Cik C masing-masing ada sebab yang tersendiri kenapa dorang wujudkan blog. yelah masing-masing bebas untuk mencorakkan blog masing-masing. cuma perlu lah mengikut garis panduan yang telah ditetapkan. janganlah menyentuh sensitiviti perkauaman, agama, politik dan seumpama dengannya. (kang kne siasat dek polis kang naya huhu) kalau selain tu.. buatlah ape2. tak de sape boleh pertikaikan orang tu nak luahkan perasaan dia ke, nak berbusiness ke, nak berpuitis ke, nak berkongsi barang rare ke..huhu penat manaip tanpa henti)

kalo di tanya pada I? tentu lah untuk mengisi masa lapang dengan repekan, luahan dan berkongsi kesengalan I.. Kita kan negara Demokrasi Berparlimen. hehe tetiba. Dang!

No comments:

Post a Comment