Tuesday, February 22, 2011

Insurans Oh Insurans ^_^


pagi tadi i di datangi oleh 2 org tetamu yang memperkenalkan diri mereka sebagai agen insurans. alamak!!! xnak!! xnak!! xnak!! camne ni?? huhu demi mencerminkan diri sebagai penjawat awam yang mementingkan profesionalisme dan budi bahasa menjadi amalan kita,
i pun menjemputlah kedua agen insurans tu masuk dan duduk di bilik i dengan senyuman manis menghiasi di bibir. (manis ke? ahaks perasan je ko!)

soalan pertama "cik dah ada insurans?"
sambil tersenyum i menjawab : "belum lagi" abisla masak la i nak dengar ni kang..huhuhu

apa lagi terus lah kedua agen tu mengeluarkan info dan start bercerita itu bercerita ini. dalam hati i berdoa agar cepat-cepat la sesi ini berakhir tapi dalam masa yang sama i memang puji lah communication skills dorang, keberanian dorang, cume x bape dapat nak menyakinkan i..(mungkin i je kot yang terlalu cerewet?)

jadi i tunggu je masa yang sesuai..bila habis je dia bercakap i terus potong..
"tu lah..sebab banyak sangat agen yang datang kan..sampai saya x tau nak pilih yang mane satu. saya x tau pun yang mane paling ok. cmni la boleh x saya nak wat perbandingan dulu?"

wah agen tu kata ok..i pilih ayat selamat je tu. memang pun i dok kompius. agen-agen yang datang semua kata produk dorang terbaik lah, mesra pelanggan la, boleh jadi macam simpanan lah..macam-macam..
parents i tu pun dah puas dah marah-marah kat i soh i amik insurans + medical card. tapi tu lah..banyak sangat pilihan sampai i x terpilih. nak wat camne kan..acik dah kompius..adeh

lepas tu yang si agen mesti cam x puas ati je kan ngan i..mesti dorang kata..
buat abis air liur je explain kat minah ni..haha dah i tengok dia punya insurans tu lain macam..nak wat camne..akhir nya agen tu tinggalkan info-info dan 'quotation' utk i..sebab mase tu i ada appointment lain..fuhh selamat gak la..kalo x, x tau bape lama dia nak dok terangkan kat i..di akhir pertemuan i kata la i akan buat perbandingan dan akan contact mereka semula..(yeke)

hehe camni la kak tgk la camne ye. kalo i berminat i contact la..kalo i lupa..sorry to say la yek..kalo lupa tu..sampai ke sudahlah i xde insurans..huhu (ni cuma kata-kata terbit yang dari dalam hati i je tak terluah dek kata-kata)

* sampai sekarang memang tak tahu nak pilih produk yang mane satu. sampai i memang fobia kalo ada agen insuran datang promote produk kat i sebab ia akan membuatkan jiwa i bercelaru..kompius acik!!!



No comments: